Sunday, March 18, 2012

Bye2 Yuki

zap...zupp..zapp....fuh..berabuk blog ni. =)

Sekarang cuaca x menentu..kejap panas kejap sejuk.. Selang seli dengan hujan..  Almaklumlah skrg perubahan musim dr winter ke spring.Sebab tu cuaca x menentu dan kerap hujan. Dan paling tak sangka2 hari tu yuki turun walaupun x selebat mane.Bangun2 pagi tgk ada yuki. 

Dan seperti biasa, bila yuki turun saya lah penanti setia di tepi tingkap sampaikan sensei kecik ckp:
"Mahirah-san, why don't you do research about yuki becoz I see that you like yuki very much. Every time i enter the lab during yuki, i saw you standing at the window and looked at the yuki"

hahha... perli ke ape ke, saya tak kisah.. saya memang suka tgk yuki..

Tapi benar kata orang, biarlah kita cari yuki dan jangan yuki datang kat kita.Kalau kat kyoto ok lagi sbb yuki x lebat sgt dan kalo yuki turun pagi, petang dah cair. Untuk di kawasan yg memang yuki lebat seperti di tempat kawan saya, Fukui dan Sendai, kadang2 sampai berhari2 nak tunggu yuki cair. Bila yuki turun, susah nak naik basikal. Jalan raya jd licin. Agak merbahaya utk berbasikal. Memang cantik kalau ada yuki tp kalau dah banyak sangat akan menyusahkan..

So, sederhana itulah sebaik2nya.. Walaupun saya suka tgk yuki tp bagi saya cuaca khatulistiwa adalah yang paling best. Percayalah..I miss malaysia very much..Jom layan gmbar yuki di Kyoto 2012.















No comments:

Post a Comment