Monday, December 31, 2018

Last Post for 2018

Assalamualaikum w.b.t


31 Disember 2018...

Maka dengan ini berlabuhnya tirai 2018.. membuka lembaran baru 2019.

Pejam celik pejam celik dah setahun aku menjejakkn kaki ke tanahair tercinta setelah merantau bertahun di negara Sakura. Kerinduan pada negara matahari terbit itu tak pernah padam walaupun banyak yang pahit namun ada jugak keindahan dan kemanisan yang membuat aku sentiasa merinduinya....

Dalam setahun, aku benar2 berusaha mencari yang dikatakan jodoh.. Aku juga manusia biasa yang ingin menyayangi dan disayangi.. ingin merasa untuk berkeluarga.. Namun apakan daya.. 2 orang yang aku kenali di sini...bukan jodohku.. selalunya orang akan kata ":kau memilih sangat"... entahlah aku tak pernah memilih,.. tapi aku yang tak pernah dipilih... 

Buat mereka berdua.. terima kasih atas segala kenangan dan perkenalan kita walaupun sekejap cuma. Semoga kalian menemui kebahagian kalian dan terus bergembira.. Aku tahu aku bukan yang terbaik yang kalian cari.. kalian deserve wanita yang terbaik..



yup.. basically 2018 that's the one of aku punya azam... Namun kini 2018 dah menutup tirai.. aku pun bakal melangkah ke umur 35 tahun.. dengan itu aku juga perlahan2 menutup pintu yang kutunggu2 untuk diketuk ... kini aku cuma berserah dan pasrah... 2019, aku ingin lupakan semuanya dan fokus ke kerjaya aku.. mungkin memang dah ditakdirkan sendirian.. Allah tahu apa yang terbaik untuk aku.. 

Aku harap dengan pertambahan tahun dan peningkatan umur, aku makin matang dan menjalani kehidupan serta aku dpt jadi yang lebih baik dr tahun sebelum ini.Semoga aku diberi kekuatan untuk menghadapi segala onak duri dalam meneruskan perjalanan hidup ini... Semoga aku berubah menjadi lebih baik.. untuk agama, keluarga, diri sendiri, dan orang yang menghargai diriku ini...


Happy New Year 2019

No comments:

Post a Comment