Monday, April 25, 2011

Dulu Vs Kini

Dulu aku suka  Mc FLURRY OREO...
Namun kini x tertelan aku dibuatnya...
Dulu aku gemar dengar lagu CINTA KAIN PUTIH nyanyian putra...
Namun kini, terasa sesak nafas aku jika mendengar lagu itu...
Dulu aku suka bergayut lama2 di telefon...
Namun kini, untuk angkat telefon pun aku terasa malas... 
(so, kpd sesiapa yang sy x angkat call anda, harap maaf...saya hargai ingatan anda, tp skrg sy hanya mengangkat panggilan tertentu sahaja..)
Dulu aku tak kisah untuk menunggu walaupun lama..
Namun kini, usah dicabar kesabaran ku yang menipis...
Dulu aku sanggup meredah untuk ke dataran pahlawan..      
Namun kini, ia merupakan salah satu tempat yang aku tak ingin kunjungi...
Dulu aku suka bermain bowling di MITC melaka...
Namun kini, ia adalah tempat yang paling aku elakkan untuk pergi...
Dulu aku tersenyum bila bermimpi akan seseorang..
Namun kini, ia merupakan mimpi terburuk dan membuatkan hari aku menjadi suram...
Dulu aku suka kombinasi putih merah...
Namun kini, bg ku ia kombinasi yang menyakitkan mata...
Dulu aku ingin mengingati rombongan kenangan beraya bersama kawan2..
Namun kini, aku tidak terasa ingin menyertai rombongan itu..

Ia.. aku berubah.. berubah disebabkan oleh seseorang.. aku mula membenci apa yang pernah aku sukai.. 
Jika berkeupayaan, aku ingin melupakan segala yang berkaitan dengan seseorang itu.. Kalau dulu ia merupakan kenangan manis yang harus aku kenang, namun kini ia bertukar menjadi kenangan pahit sepahit hempedu..Biarlah apa orang nak kata.. yang penting aku tahu diri aku..Bagi aku, pertemuan kita kembali setelah terpisah merupakan igauan ngeri dalam hidup aku.. alangkah bagus kalau aku dan kau tidak bertemu kembali setelah 7-8 tahun terpisah...Maaf... aku benar2 MEMBENCI dirimu... 

Tak Mungkin Kerna Sayang – Alyah

Setiba di persimpangan
Langkah kita tak lagi sehaluan
Bermula di saat itu
Tidak senada irama dan lagu
Begitu hidup ini
Tiada yang abadi
Yang patah tumbuh
Yang hilang berganti
Kau telah jauh
Jauh dariku
Tiada ruang di hati buatmu
Namun harusku akui
Ada ketika
Di minda kau menjelma kembali
Sekali segala ada
Ada rindu yang datang tiba-tiba
Tak mungkin kerana sayang
Cuma terganggu oleh perasaan
Begitu hidup ini
Tiada yang abadi
Yang patah tumbuh
Yang hilang berganti




3 comments:

  1. saya tpon pon x angkat gak eh? (',~) heheee

    ReplyDelete
  2. haha... no anda telah di save di dalam no2 yang akan dilayan panggilannya.. hahaha

    ReplyDelete
  3. bangga ni...rupa nya diriku vip d hati mu (',~) hehehee

    ReplyDelete