Monday, May 30, 2011

Quartet

Kita sama tapi tak serupa..

  • "i'm broken into pieces now...Widad..."
  • "Widad..he's getting married to somebody else..Aku rasa macam hilang nyawa sekarang. Aku mengharap tinggi sangat. Sekali.. Aku panjat bayang-bayang sendiri rupanya..Kemudian aku jatuh sendiri..Patah riuk sendiri.. Aku perasan sendiri..."
  • "I'm torn into pieces..Pieces yang aku tak boleh kutip balik. It hurts. Damn Hurt! ...."
  • "Hidup mesti diteruskan..It's not the end of the world if you lost him..."
  • "Memang kau akan rasa lemah.Sebab kita diuji pada titik lemah kita. Sampai kita rasa it's the end of the world. Sampai dah tak boleh bernafas. Tapi..afterwards, we're much stronger to face this life. You can't have hapiness without pain, and you can never have beautiful rainbows without rain."
  • "Jari yang terluka boleh diubat dengan minyak gamat, luka di hati nak ubat dengan apa?"
Kalau nak tahu ape yang terjadi, sila la pergi ke kedai2 buku berhampiran dan dapatkan buku ini.. Tak rugi.. Jalan cerita yang menarik.. diselitkan dengan hadis sebagai panduan hidup.."Dalam mencari cinta antara Adam dan Hawa, dia harus mencintai dirinya sendiri dan mencintai Allah.."

Buku ini mengisahkan sekeping hati yang berkali-kali diuji, takkan bercahaya pelangi sebelum hujan, takkan bersinar indah bintang2 tanpa gelap malam.. Tahniah buat penulis Quartet : Saidatul Saffa.. Hasil Karya anda membuat saya kembali merenung dan muhasabah diri.. Mengingatkan saya bahawa setiap yang terjadi itu aturan Allah..Kadangkala kita merasakan itu yang terbaik untuk kita, tapi sebenarnya Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk umatnya..
"Perasaan itu..Allah yang bagi.. Dan hati itu..Allah yang pegang. Kalau kita rasa broken into pieces yang tak boleh dikutip lagi, Allah sendiri yang akan sembuhkan hati itu..Allah knows the best. Have faith..."
"Mengagung tak disedari.. Diimpi tak pasti..Mengharap tak mendakap.. Kesetiaan dijunjung.. Rupanya tak ke hujung.. Mungkin Allah pinjamkan dia untuk aku mengenal cinta, tetapi tidak untuk mengikat hubungan itu menjadi halal.."

Terima kasih.... 

No comments:

Post a Comment